רק אני והג'יפ שלי – לטייל בשבילי ישראל

ישראל היא מדינה קטנה עם מגוון עצום של שבילי טיול אידיאליים עבור ג'יפים. לא משנה אם מדובר על ג'יפ compass קומפקטי ודינאמי או על רכבים משפחתיים, תמיד אפשר לצאת לדרך ולחזור עם חוויה בלתי נשכחת. יחד עם זאת, על מנת לטייל בשבילי ישראל וגם להשיג את היתרונות שלהם כדאי להיערך מראש ולשמור על כללי הבטיחות.

הטיפ העיקרי לקראת טיול בשבילי ישראל הוא לרכוש כמות מספיקה של מים ומזון. גם במסלולים קצרים יחסית אי אפשר לדעת מה יוליד יום, כיצד יתפתח הטיול או אילו תקלות יתרחשו. את המים והמזון חשוב להתאים למספר המשתתפים והנוסעים. יש לשמור את כל הציוד במקום מאוורר ומוצל ולמנוע חשיפה ישירה לשמש. בנוסף, חשוב מאוד לבצע בדיקות טכניות של לחץ אוויר בצמיגים, שמן במנוע וכן הלאה.

שבילים מומלצים לפי איזורים

כל משפחה יכולה למצוא את השביל המתאים עבור הצרכים והמטרות שלה. יש שבילי טיולים בכל רחבי הארץ, מהצפון ועד הדרום. באיזור הגליל העליון לדוגמא קיים מסלול באורך של 5 ק"מ הנמשך 4-6 שעות. המסלול מתחיל בעין עלווה הסמוך למושב כרם בן זמרה והוא כולל ביקור באחד המעיינות היפים ביותר בארץ. אפשר להגיע עם הרכב עד צומת עין זיתים בכביש 89, לפנות צפונה לכיוון כביש 886 ולהמשיך עד אחרי פארק עין זיתים ההומה לכל אורך השנה. בהמשך נוסעים בצמוד למושב כרם בן זמרה סביב גדר היקפית עם סימון שבילים שחור, כאשר ממש לפני תחילת העלייה פונים שמאלה לכיוון דרום מערב.

גם באיזור המרכז יש שבילי טיולים שמאוד כדאי להכיר עבור הג'יפ המשפחתי. מי שרוצה לראות את פריחת הנוריות, הרקפות או האירוסים יכול להגיע בתקופת האוויר לאיזור בית שמש. לאחר חציה של פסי רכבת על גבי כביש מספר 8 נכנסים אל העיר דרך כביש 3855, נוסעים ישר ומגיעים לצומת הכבישים 3855 ו-3866. סמוך למושב מחסיה כדאי לאפס את מד המרחק ולהמשיך ישר דרומה לפי המסלול המופיע על גבי המפה.

אי אפשר לחפש אחר מסלולי טיול עם הג'יפ בלי לבקר לפחות פעם אחת באיזור הדרום. ההמלצה העיקרית עבור משפחות עם ילדים היא להגיע אל מצפה רמון, לראות מלמעלה את המכתש ולעצור בקרבת אחד ממסלולי הטיול על מנת להתרשם מהאווירה המדברית. היתרון של שבילי טיולים בדרום מתבטא בהתאמה לכל סוגי הרכבים ובנסיעה נוחה, נעימה ומרווחת.

טיפים לבחירת מסלול

לכל משפחה יש העדפות אחרות אולם רצוי לבחור מסלול לפי קריטריונים כגון אורך, משך, דרגת קושי, עונה והתאמה למגבלות שטחי אש. הסינון העיקרי הוא בין שבילים המתאימים לרכב שטח קשוח לבין שבילים המיועדים לרכב שטח רך, מכונית נוסעים או לשילוב עם טיולי אופניים והליכה רגלית.