מסעדות בחיפה – מסע קולינרי מרתק

ידוע לכל כי העיר חיפה, היא עיר מעורבת בעלת אוכלוסיה מגוונת. עוד ידוע כי היא התברכה בנופים מקסימים וחופים נפלאים לצד נמל מסחרי גדול ומבני תעשיה מרכזיים. אך עושה רושם כי כאשר מדובר בתחום הקולינרי, מסעדות בחיפה לא תמיד זוכות להכרה כלל ארצית. מכאן נובע כי העיר המוכרת כמרכז תעשייתי, תחבורתי ותרבותי לא ידועה כמרכז קולינרי חשוב, ובתחום זה נעשה לה עוול. בקטע הבא נסקור את צירי המאכל והמשקה של העיר הצפונית על פסגת הכרמל.

לפתוח את הבוקר בשדרות מוריה

שדרות מוריה היא, נכון להיום, השדרה המרכזית של מסעדות בחיפה לצד בתי קפה עדכניים בסטייל אירופאי וקונדיטוריות רבות. הותיקות שבהן המגישות מאפים מסורתיים הנאפים מדי בוקר באותו מתכון כבר עשרות שנים, וישנן גם חדשות המפתיעות בטעמים וניחוחות חדשים ומרעננים. שדרות מוריה נמצאות על פסגת הכרמל, ובסיור בהן תוכלו ליהנות מאוויר הרים וצלול ואווירה של חו"ל. לא פלא שבשדרה זו הוקם הסניף הראשון של רשת קפה "גרג מאד", שהפכה לשם דבר ברחבי הארץ.

צהריים בלאדי בשוק הוואדי

כל שף או אכלן המכבדים את המנות שהם מגישים או אוכלים, מכירים בחשיבותם של חומרי גלם מעולים. מסעדות בחיפה ניחנו במזל רב, שכן הן בעלות קרבה לאחד השווקים הבודדים המציעים תוצרת חקלאית כפרית אותנטית, או כפי שמכנים זאת בערבית – "בלאדי". שוק הוואדי בשכונת וואדי ניסנאס בעיר התחתית מספק תוצרת חקלאית כזו, ולא לחינם מסעדות השוק ידועות באוכל הביתי המעולה שהן מכינות מתוצרת השוק, כאשר במקרים רבים בעלי הדוכנים הם גם בעלי המסעדות.

ארוחת ערב בנמל

לסיום הערב, תחפשו בודאי מסעדות בתל אביב המציעות תפריט גורמה. עד לפני שנים מעטות, אכן היה קשה למצוא כאלו בחיפה – וייתכן שבשל כך העיר לא זכתה לפרסום בתחום הקולינרי. עם זאת, היום לאחר פתיחת מתחם הבילויים באזור נמל חיפה, תוכלו למצוא מבחר של מסעדות שף ברחוב הנמל בעיר. מסעדות אלה נאמנות לסגנון האירוח החיפני ולצד מזון ברמות הגבוהות ביותר הן מעניקות תחושה חמימה ויחס אישי.