מדריך עבור מסלולי אופניים בצפון

מסלולי אופניים בצפוןהיות וישנם הרבה  טיולים בצפון עם אופניים, כדאי לחלק אותם לקטגוריות. אך יחד עם זאת, חשוב לזכור כי ישנן דרישות התקפות לגבי כל הסוגים של מסלולי אופניים בצפון. נושא הבטיחות לדוגמא הוא חלק בלתי נפרד מהנסיעה באופניים, בין אם יוצאים לרכיבה עם המשפחה והילדים או מעדיפים לעשות זאת לבד. בנוסף, יש להתאים בין האופי של מסלולי אופניים בצפון ליכולת האישית. רוכבים לא מנוסים במסלולים המוגדרים קשים לא ייהנו, ימצאו את עצמם מתאמצים יתר על המידה ובסופו של דבר לא יקבלו את החוויה לה ציפו. מנגד, מסלולים פשוטים או קצרים יכולים להיות אופטימאליים עבור אלו המגלים את תחום הרכיבה בפעם הראשונה. בין אם אתם רוכבים ותיקים ומנוסים או רוכבים מתחילים, חשוב לוודא כי האופניים תקינים ובטיחותיים, כי הנכם מצטיידים בציוד מגן כגון קסדות, וכן מים בכמות מספיקה על מנת שלא תתייבשו, כמו כן, מומלץ לרכוש מנשא אופניים לרכב, כזה שיותאם לסוג הרכב ולמשקל האופניים, על מנת שתוכלו ליסוע עם אופניכם בביטחה מבלי לסכן אתכם ואת הסובבים אתכם.

מסלולי אופניים בצפון למשפחות

ניתן למצוא מסלולי אופניים בצפון בדרגת קושי קלה. מתל סאקי למשל יוצא מסלול רוג'ום אל הירי, אשר אורכו 23 ק"מ. נקודת היציאה של המסלול היא צומת דליות, מספר הק"מ הוא 23 וזמן הרכיבה המשוער עומד על שעתיים. מסלול אחר המוגדר קל הוא זה היוצא משער אפיקים וממשיך צפונה לאורך טיילת המייסדים. גם המסלול הזה הנו מעגלי, האתרים העיקריים הם הירדנית, קיבוץ כנרת וקבר רחל. מסלול זה אידיאלי בכל ימות השנה, מלבד חודשי הקיץ החמים. אורכו של המסלול 18 ק"מ וזמן הרכיבה המשוער הוא שעתיים נטו.

לחובבי רמת הגולן

באזור יער אודם ובריכת רם מוצע מסלול של 27 ק"מ, המוגדר ברמה בינונית. בנסיעה סבירה אורך המסלול 3 שעות, כאשר מבחינת טיפוס מצטבר ישנם 500 מטרים. המסלול הוא מעגלי, מתחיל בבריכת רם, עובר דרך יער אודם אל כיוון בוקעתא ומסתיים בבריכת רם. מסלול נוסף ברמת הגולן הוא זה המתחיל בחרמון ומגיע עד בית ספר שדה ניר. המסלול הזה הוא ארוך יותר, 30 ק"מ, כאשר זמן הרכיבה נטו עומד על שעתיים. ישנם 1800 מטרים של ירידות לאורך כל המסלול, לעומת 127 מטר בלבד של טיפוס. במסלול הזה חשוב לבצע תיאומים, הן עם חטיבת החרמון והן עם נווה אטי"ב.

בלילות של ירח מלא

טיולי אופניים בצפון מיועדים גם לזוגות רומנטיים או למשפחות המעוניינות ליהנות מאור הירח. בנחל המשושים ישנו מסלול מקסים, המתחיל בקצרין, ממשיך עד התחלת נחל המשושים עצמו ומסתיים בכביש המשיק לצומת יהודיה. אורך המסלול הוא 16 ק"מ, זמן הרכיבה נטו הוא בערך שעה ולילות עם ירח מלא הם הזמן האידיאלי.

מסלול סינגל הכולל תצפית

מבחינת סינגלים, מסלולי אופניים בצפון למתקדמים יכולים להגיע לאורך של 40 ק"מ. במרום גולן ישנו מסלול סינגל מוכר, הכולל בין היתר גם עלייה על הר אביטל, מעבר באלוני הבשן ובתל יוסיפון ותצפית מרהיבה על כל צפון הגולן. הרמה הטכנית הנדרשת אמנם גבוהה, אך זמן הרכיבה נטו עשוי להגיע לארבע שעות.

עוד אתרים שיעניינו אותך:

מטרנה – להזמנה אונליין

מטרנה באתר BE

רכישת מטרנה – רמי לוי

מטרנה – השוואת מחירים