טיולים מאורגנים או עצמאיים בארץ ובחו"ל- איך עושים את הבחירה?

טיולים מאורגניםאין כמו לטייל בארץ ישראל, אמנם הארץ מוגבלת מבחינת שטחה אך מציעה מסלולי טיול מגוונים ונופים מרהיבים. החל מטיולים בצפון אל מול הנופים המרהיבים ועד נופי המדבר השלווים. גם טיולים עירוניים רגליים יכולים לרתק ולהתאים לכל בני המשפחה, במיוחד כשאלה משלבים סיפורים היסטוריים של מה היה פה פעם לפני שנים. בעוד שחלק מהמטיילים יעדיפו להיות עצמאיים בשטח ולתכנן את מסלול הטיול בעצמם, אחרים יבחרו להצטרף לטיול מאורגן. הדבר גם רלוונטי בהקשר לטיולים בחו"ל, כאשר ניתן לבחור להצטרף לטיולים מאורגנים או לקחת אחריות מ-א' ועד ת' ולהוציא לפועל טיול מותאם אישית. איך אם כן עושים את הבחירה ומחליטים על טיול עצמאי מול מאורגן?

טיול גמיש בהתאמה מלאה

במידה ואתם מתכננים טיול עם המשפחה או רק למבוגרים וחשוב לכם לתכנן את המסלול בדיוק לפי הצרכים ותחומי העניין, טיול עצמאי יכול לשרת את המטרה. תוכלו להיעזר במבחר רעיונות למסלולי טיולים נפוצים ומוצלחים באתרי טיולים ברשת, כאשר אלו כוללים גם משובים ממטיילים טיילו במסלולים ויכולים לספר איך היה ולתת טיפים להצלחת הטיול מניסיונם האישי. בכל עונה ובכל חג ישנם גם אירועים ייחודיים המתקיימים באתרי תיירות ושמורות טבע וכדאי להתכוונן מראש ולהתאים את המסלול כך שיכלול גם השתתפות באירועים מהסוג, שלפעמים מתקיימים רק פעם בשנה. במידה והטיול הוא עם ילדים קטנים, בטיול עצמאי תוכלו להתאים את רמת הקושי של הטיול והעומס שלו בהתאם למגבלות ולקצב של הרגלים הקטנות או להצטייד עם עזרים כמו מנשא טיולים מקצועי לצורך ניידות נוחה יותר. במידה ומדובר בטיול בחו"ל, טיול עצמאי מאפשר לכם ליהנות ממסלול מותאם אישית הכולל את האתרים התיירותיים שבאמת מעניין אתכם לראות ולא את אלה שעושים עליהם V בטיולים מאורגנים. האתרים והאטרקציות יהיו בהתאם לתחומי העניין ולא תדרשו להתחשב בבחירתם או בבחירת המסעדות והבילויים עם גורמים בנוסף לכם ולמשפחתכם היוצאים לטיול.

טיול מאורגן בראש שקט

במידה ואתם רוצים ליהנות ממסלול טיול מתוכנן ומתוזמן היטב ועם מינימום אחריות ודאגות לפני ובמהלכו, טיול מאורגן בארץ ובחו"ל יתאים ביותר. בארץ תוכלו להצטרף למספר טיולים מאורגנים יומיים או אפילו למספר ימים ותוכלו ליהנות מאווירה קבוצתית מגבשת בנוסף לפן החינוכי וההסברתי בטיול המועבר על ידי מדריך טיולים פרטי בתחום. במידה וחפצתם בסיור עירוני ולא בטיול הכולל מעיינות, נחלים או ערים, תוכלו להצטרף לסיור מודרך על ידי מדריך טיולים, כאשר בחלק מהמקרים מעביר הדרכה תיאטרלית, מצחיקה ומרתקת שמחזירה אותנו אחורה ועושה לנו היכרות עם הדמויות המפורסמות של פעם ששינו את ההיסטוריה. במקרה ומדובר בטיול לחו"ל, למשל טיול מאורגן ליפן, ארה"ב, איסלנד, אירופה ויעדים אחרים, תוכלו ליהנות מטיול מותאם ככל הניתן במידה ותצטרפו לטיול ייעודי לקהל יעד המתאים מבחינתכם. למשל טיולי משפחות הכוללים בילויים לכל בני המשפחה, טיולי צעירים עם הרבה אקסטרים ואדרנלין כגון טיולי סגווי, סנפלינג וטיולי שטח שונים, טיולים לגיל הזהב ברמת הקושי המתאימה או טיולים כשרים לשומרי מסורת. כך תוכלו ליהנות מחברת קבוצה הומוגנית ובעלת תחומי עניין משותפים במסלול טיול ייעודי ומהנה.

 

עוד אתרים שיעניינו אותך:

מטרנה – להזמנה אונליין

מטרנה באתר BE

רכישת מטרנה – רמי לוי

מטרנה – השוואת מחירים