טיולים לילדים בשבת

אין כמו ימי שבת בבוקר כדי לצאת יחד עם הילדים לפעילות מהנה מחוץ לבית. ארץ ישראל התברכה בשפע של אתרים נפלאים ומגוונים, המתאימים במיוחד עבור בילוי זמן איכות משפחתי בחיק הטבע: נחלים, מדבריות, הרים, יערות, מרבדי פריחה, חופים ועוד. טיול בחיק הטבע הוא אחת הפעילויות האהובות ביותר על ילדים. אם מתכננים אותו היטב מראש הוא יכול להפוך לחוויה מרגשת במיוחד, חוויה שיש לה גם ערך חינוכי נוסף כמו אהבת הארץ, שמירה על הסביבה, היכרות עם החי והצומח הישראלי או שיעור קצר בהיסטוריה. כל מה שצריך זה רק לתכנן מראש ולקום בבוקר בזמן. אז איך מחליטים לאן מטיילים? אילו אטרקציות ניתן לשלב בטיול?

היכן מטיילים עם הילדים בשבת?

ארץ ישראל היא אמנם מדינה קטנה, אך היא עשירה באתרי טיולים שונים, מיוחדים ויפים. לאורכה ורוחבה של הארץ תוכלו למצוא אתרים היסטוריים וארכיאולוגיים, שמורות טבע מרשימות, נחלים, ואדיות, מערות וחורשות, וכן אתרי קרב ומורשת. טיולים לילדים בארץ הם דרך טובה להכיר את האתרים האלו ולהתחבר להיסטוריה של ארץ ישראל.

אפשר לצאת לטיולים בצפון, בדרום, בשפלה ובמרכז – כל משפחה והעדפותיה. כל אחד מאזורי הארץ מציע נופים אחרים, אתרים ייחודיים ואטרקציות שונות, כמו למשל – מעיינות ונחלים בצפון הארץ, ואדיות במדבר יהודה, מכתשים בנגב, מערת הנטיפים בסמוך לירושלים, אגם החולה באצבע הגליל ועוד. חשוב לבחור מקום שבו כולם רוצים לבקר ושיהווה מוקד משיכה ועניין לכל בני המשפחה, מקטן ועד גדול.

איזה סוגי טיולים יש?

כשמתארגנים לטיול עם הילדים כדאי לחשוב מראש איזה סוג של טיול אתם רוצים לעשות. כמו כן רצוי לשאול את הילדים ולהתייעץ איתם לפני שבוחרים יעד כדי לתרום לתחושת המעורבות שלהם. אפשר לצאת לטיולים ארוכים ומאתגרים המתאימים למיטיבי לכת, כמו למשל טיולי מים, סנפלינג או טיולי אופניים, ואפשר לבחור בטיולים קצרים יותר של כמה שעות שיהיו ידידותיים יותר לילדים קטנים. בין השאר אפשר לבקר במוזיאונים או במרכזי מבקרים של חברת מסחריות או מפעלי תשתיות ואנרגיה, או באתרים היסטוריים שאינם מצריכים פעילות מאומצת ומשלבים אטרקציות לילדים במתחם עצמו. אפשר גם לבחור בכיוון של פעילות המשלבת בעלי חיים כמו למשל רכיבה על סוסים, ביקור בפינות ליטוף או סיורים חקלאיים במושבים וקיבוצים. בכל מקרה, חשוב לקבוע מראש את מטרת הטיול ולוודא שהוא יתאים גם למבוגרים ושגם הילדים ימצאו בו עניין.

תוספות וטיפים

אחרי או בזמן הטיול אפשר לשלב ארוחה כייפית שהילדים יאהבו במיוחד ותהווה אטרקציה אמיתית בפני עצמה. אפשר למצוא פינה מוצלת ונעימה, לפרוס מחצלת ולארגן פיקניק המבוסס על מאכלים שהכנתם מבעוד מועד שיהיה לילדים כיף לאכול, כמו – פיצות, תירס חם, ג'חנון, סנדוויצ'ים, פשטידות ומאפים, ירקות ופירות העונה, עוגות ועוגיות וכמובן שתייה קרה וחמה.

כמו כן, כדאי להכין מראש משחקים לילדים שיוכלו לשעשע אותם במקרה של נסיעה ארוכה ברכב, וכן בגדים להחלפה למקרה שבו מתלכלכים או נרטבים במהלך הטיול או שמזג האוויר משתנה בפתאומיות.