הסעות לתיירים

הסעות לתיירים מתחלקות לשתי קטגוריות עיקריות: הסעות לתיירים המגיעים מחו"ל, והסעות לתיירות פנים ארצית. הסעות לתיירות  מחו"ל מאורגנות בדרך כלל יחד עם סוכנות הנסיעות של אותה הקבוצה, בעוד שנסיעות של תיירות פנים מאורגנות על ידי חברות שונות המארגנות טיולים לאוכלוסיות מגוונות בארץ.

הסעות לתיירים – הסבר פניך לתייר

כיום כולם כבר יודעים שהשגרירים הטובים ביותר לביקורים וטיולים בארץ הם תיירים שכבר היו כאן, והיו מרוצים מהטיול והשירות שקיבלו בזמן השהייה שלהם בארץ. שירותי תיירות כוללים תחומים שונים לרבות: מלונות, מסעדות, אתרים ואטרקציות מסוגים שונים, וכמובן הסעות. הסעות מהוות חלק עיקרי וחשוב מאירוח התיירים בארץ, וככל שנבין כי שירות טוב, בטוח, יעיל ואדיב הוא הגורם לעידוד עוד ועוד תיירים להגיע לארץ, נבין כי על כל אחד לעשות את חלקו במאמץ זה, על מנת להגדיל את מספר התיירים ואת מספר המתפרנסים מתיירות בארץ.

על מה חשוב להקפיד בהסעות לתיירים?

הסעות לתיירים מחוייבות לפעול על פי כל התקנות והרישיונות, כפי שדורש משרד התחבורה ועל פי כל כללי הבטיחות הנדרשים גם לרכבים עצמם וגם לבטיחות הנוסעים בזמן הנסיעה. כללים אלה הם מחויבים בחוק, ואין לעבוד עם חברת הסעות ללא תנאי סף אלה. בנוסף יש להקפיד גם על הכללים הבאים, על מנת לתת לתייר את השירות הטוב ביותר:

  • רכבים חדישים ומאובזרים – מעבר לאביזרי הבטיחות הנדרשים על פי החוק, יש להסיע תיירים ברכבים ממוזגים ומאובזרים באביזרי נוחות לרבות: מיקרופונים למדריכי הקבוצות, מסכי וידאו לצפייה בסרטים וסרטונים, מכשיר DVD להקרנת סרטים, פחי אשפה זמינים כסאות נוחים וכיוצא באלה.
  • צי רכבים מגוון – כדי לעמוד בדרישות השונות של קבוצות התיירים המגיעות לארץ מומלץ שחברת הסעות לתיירים תהיה מסוגלת להעמיד לשירותם רכבים מסוגים ובגדלים שונים, על מנת לתת פתרונות הולמים לכל קבוצה וקבוצה. כיום מציעות החברות השונות אוטובוסים, מידיבוסים, מיניבוסים, וואנים בגדלים שונים וכיוצא באלה.
  • נהגים אדיבים – על כל הנהגים המסיעים תיירים להיות אדיבים ובעלי תודעת שירות גבוהה במיוחד. מומלץ שהנהגים ידעו לפחות שפה זרה אחת (אנגלית), וכל שפה נוספת היא יתרון. על הנהגים להיות בעלי יכולת תקשורת טובה עם אנשים, ולסייע בכל הניתן לחברי הקבוצה.
  • תכנון נסיעה נכון – על מנת לגרום לתיירים ליהנות מהנסיעות המרובות בארץ בעת שהותם כאן, יש לתכנן את מסלולי הנסיעה כך שיהיה להם מעניין, שלא יעמדו בפקקים זמן ממושך, ושהדרכים הנבחרות יהיו חלקות ונוחות לנסיעה.
  • דייקנות ואמינות – עבודה מול תיירים מצריכה דייקנות מירבית ואמינות. קבוצת תיירים שנאלצת לחכות להסעה שלה בבוקר תהיה מתוסכלת, ותרגיש כאילו ומזלזלים בה. יש חשיבות עצומה להגעה בזמן (ואפילו לפני הזמן) כדי לקבל את התיירים עם רכב נקי ומוכן להסעת היום.

כאשר מדובר בתיירות פנים, יש להקפיד על רוב הקריטריונים הללו, ממש כאילו והיו אלה הסעות לתיירים שמגיעים מחו"ל.