איך נתכונן לחופשת סקי ראשונה

מדי שנה מצטרפים עוד ועוד ישראלים למשפחת הסקי, ומגלים את ההנאה העצומה הטמונה בחופשות סקי: הגלישה במדרונות הלבנים אל מול הנופים המרהיבים של הרי האלפים, הפירנאים ושאר הרי אירופה; הסיפוק האדיר שבצליחת עוד מסלול ובפרט כשמתחילים לחוות גם מסלולים אדומים מאתגרים יותר; הבילויים המלהיבים שבסוף יום הגלישה שמאפיינים את מרבית אתרי הסקי באירופה; וגם החוויה של חורף אמיתי, במיוחד עבורנו הישראלים, שזוכים למעט מאוד ימי חורף של ממש בארץ.

חופשת סקי, באופן טבעי, שונה מהותית מחופשת קיץ, בין אם כזו של בטן-גב-בופה ובין אם כזו שכוללת טיולים רבים, ועל כן כדאי להתכונן לקראתה, ובפרט כשמדובר בחופשת סקי ראשונה.

בחירה נכונה של אתר הסקי

המרכיב העיקרי בהנאה מחופשת סקי הוא האתר שבו היא מתקיימת.

אירופה מציעה לנו עשרות ומאות אתרי סקי מכל הסוגים ובכל הגדלים ובכל רמות המחירים, והשפע, כדרכו של שפע, מבלבל לעיתים ומקשה על הבחירה.

לחופשת סקי ראשונה מומלץ לבחור אתר שיש בו בית ספר איכותי לסקי. דוגמאות לאתרים שכאלה הם שפינדלרוב מלין הצ'כי, קורשבל הצרפתי, זאלבאך האוסטרי ורוב כפרי הסקי של קלאב מד.

בנוסף, אין צורך לחפש אתר רחב ידיים במיוחד, שכן ממילא בחופשה ראשונה אין שום סיכוי לצלוח מסלולים רבים, כך שבהחלט ניתן "להסתפק" באתר קטן, אינטימי ולא מאיים ובוודאי שאין טעם לרכוש סקי פס מורחב למרחבי גלישה עצומים שעלותו לרוב יקרה יותר.

כושר גופני

אמנם סקי עושה רושם של פעילות נונשלנטית משהו, אולם מדובר בספורט מאמץ למדי ומאתגר, ומי שלא רוצה לבלות את חופשת הסקי הראשונה שלו רק במלון (מפנק ככל שיהיה) כשהוא מרגיש כל שריר ושריר בגופו חייב לבצע הכנה גופנית לקראתה.

הכנה גופנית נאותה מתחילה כבר כ- 3 חודשים לפני חופשת הסקי הראשונה, ולאחר בדיקת רופא והתייעצות איתו. היא משלבת עבודה על היכולות האירוביות, חיזוק השרירים, שיפור גמישות המפרקים וכן תרגול יציבות וקואורדינציה.

אמנם גם בעלי כושר גופני תקין ואף למעלה מכך, סביר להניח, יגלו בימים הראשונים בגופם שרירים שכלל לא ידעו על קיומם, אולם יצליחו גם להתאושש במהירות ולקום למחרת בבוקר ערוכים ומוכנים ליום גלישה נוסף ולעוד התקדמות ברמת המיומנות שלהם.

ציוד סקי

רשימת הציוד לחופשת סקי ארוכה וכוללת מעיל מיוחד לסקי, מכנסי גלישה, חליפה תרמית (או מכנסיים וחולצה תרמיים בנפרד), גרביים עבות ומנדפות זיעה, נעליים, מגלשיים, מקלות, קסדה, גוגלס (המשקפיים המיוחדים לגלישה), כובע וכפפות.

לקראת חופשת סקי ראשונה ההמלצה היא לשכור את הציוד ולא לרכוש אותו, בעיקר מפני שאמנם ברוב המקרים מי שמתחיל לגלוש מתמכר לכך ויוצא לעוד ועוד חופשות סקי, אבל אם במקרה לא תתלהבו מהחוויה, חבל להיתקע עם ציוד יקר שאין בו כל תועלת. בנוסף, ככל שמשתפרים מבחינת רמת הגלישה, זקוקים לציוד ברמה גבוהה יותר, כך שאין טעם לרכוש ציוד בסיסי שממילא לאחר מספר חופשות סקי כבר יהיה לא שימושי (וגם מיושן, שכן טכנולוגיות הייצור של ציוד הסקי משתכללות כל הזמן).

כדאי מאוד להגיע לחנות המתמחה בציוד סקי ולהיעזר באנשי מקצוע כדי להתאים לצרכים הספציפיים של כל גולש את הפריטים ששוכרים.

המלצה נוספת היא לרכוש ביטוח מיוחד לחופשות סקי – כדי לגלוש ללא דאגות.

אתרים נוספים: תיק השקעות, עופר אלשיך, תיק השקעות

המאמר נכתב בחסות סקיביד – דילים לחופשות סקי בעולם