מסלולי טיול בארץ לגיל הזהב

הזמן שבו יוצאים לגמלאות יכול, וצריך להיות, הזמן המהנה ביותר בחיים. זו הזדמנות מצוינת להירגע לאחר הפרישה, לעסוק בתחביבים ולצאת לטיולים ברחבי הארץ. זה זמן מעולה לבלוי עם המשפחה ולהעשיר את החיים בחוויות חדשות.

גיל ששים ומעלה יכול להיות זמן מעולה לבילוי חברתי וליצירתיות. עם זאת, רבים חוששים מפני בעיות פיזיות שיגרמו למגבלות ולאובדן העצמאות. אבל, ככל שממשיכים יותר לעסוק בעיסוקים ובתחביבים מעניינים ומרתקים, כך אפשר לדחות את סימני ההזדקנות הפיזיים והמנטליים. אחד הרעיונות המהנים הוא לנצל את ארצנו היפה, ולצאת לטיולים ברחבי הארץ.

גם מוסדות לדיור מוגן או בתי אבות ערים לחשיבות הפעילות החברתית, התרבותית והפיזית, ומציעים לדייריהם, לא רק חדרי מגורים נאים, ארוחות מזינות ושירותים רפואיים, אלא גם חוגים בתחומים שונים ויציאה לטיולים מאורגנים ברחבי הארץ. טיולים אלה מאפשרים לבני השישים ומעלה לצאת מארבעת הקירות, להרחיב אופקים וידע בתחומי ידיעת הארץ, יהדות ומורשת.

טיולים שמיועדים לאנשים מבוגרים כוללים מסלולי הליכה נוחים מבחינת דרגות הקושי. יש גם טיולים שמיועדים לסבים ולסבתות ולנכדים שלהם, חוויה משפחתית יוצאת דופן.

ניתן למצוא באינטרנט אתרים רבים שמציעים טיולים מודרכים לאנשים מבוגרים, ולבחור מתוכם את הטיול המתאים לכם. בתי אבות בשרון למשל, מארגנים טיולים שממוקדים סביב נושא מסוים, כמו למשל טיול שקשור לחג, לאירוע או לאזור מסוים, ובעזרת הטיול מאפשרים ללמוד נושא אחד לעומקו. הכוונה היא לטיולים כמו: טיול ליער שוהם או טיול סליחות שמתקיים בירושלים, כפי שנראה בהמשך.

הטיול המודרך ליער שוהם כולל הליכה במסלול מעגלי שאורכו פחות מחמישה קילומטרים. במקום אפשר לראות פסיפס עתיק, שרידים של כנסיה ובית בד. המדריך או המדריכה יספרו על האתרים הפזורים במסלול הטיול ועל ההיסטוריה של המקום.

טיול סליחות שנערך בירושלים מתבצע בתקופת חגי תשרי. הסיור המודרך כולל הליכה לאורך חומות העיר ותצפית אל עבר העיר. בהמשך מבקרים בהר ציון, ודרך שער ציון מתחילים סיור ברובע היהודי בירושלים. זו אפשרות להציץ לבתי הכנסת ברובע, חלקם עדיין פועלים, וחלקם הם רק שרידים שמעידים על בית הכנסת שעמד במקום בעבר. סיור לילי בעיר דוד הוא חוויה מופלאה ובלתי נשכחת. הטיול מסתיים בכותל, כאשר כל אחד יכול להתייחד עם עצמו ולשאת תפילה לקראת השנה הבאה עלינו לטובה.