מסלול טיול לעין מוקש

רמת הגולן ידועה בתור אזור משופע במסלולי טיולים מיוחדים וקסומים, בעלי נוף כפרי ירוק כאשר ברקע התלים של רמת הגולן. בנוסף לאותם מסלולי הליכה, תוכלו למצוא גם מסלולי הליכה קצרים יחסית של עד קילומטר שבסופם ישנו מעיין או בריכה טבעית. אחד מאותם אתרים הוא עין מוקש שממוקם במזרח רמת הגולן בסמוך ליישובים עין זיוון ואלוני הבשן. את השם שלו קיבל המעיין תודות לשדות המוקשים הרבים שמקיפים אותו, אך מבחינת מסלול ההליכה אין מה לדאוג היות והצבא פרץ שביל הליכה מסודר לשם אשר מגודר ומתוחם, שבו כמובן סולקו כל המוקשים.

איך מגיעים? ניתן להגיע ממספר דרכים למעיין כאשר הדרך הטובה ביותר היא לעלות לרמה מצומת בית המכס, להמשיך ישר כל הזמן על כביש 91, לעבור את צומת השריון ועין זיוון ובסופו של הכביש לפנות ימינה לכביש 98. על הכביש הזה נמשיך עוד קילומטר לכיוון דרום והכניסה למעיין תהיה מצד ימין שלנו כאשר נראה רחבת אספלט גדולה. בקצה הרחבה נמצא השביל אשר מוביל למעיין עצמו, כאשר מדובר בהליכה של פחות או יותר 700 מהחניון עד המעיין.

ההליכה בשביל היא נוחה, כאשר הדרך ישרה יחסית ונוחה להגעה ברגל. בשטח המעיין ניתן כמובן לעשות פיקניק או על האש, רק חשוב מאוד לפנות אחריכם את כל הפסולת שהשארתם, היות ובלילה מסתובבים שם בעלי חיים רבים. לאלו מכם שמתכננים שהייה ארוכה יחסית, מומלץ להביא עמכם צילייה היות ואין בשטח המעיין צל. ניתן כמובן גם לישון בשטח המעיין ולהבעיר אש אך בזהירות רבה, שכן ברמת הגולן מדורה קטנה יכולה להתפתח לשריפה גדולה.

המעיין עצמו יחסית רחב והמים שבו נקיים, יש בו מים לאורך כל ימות השנה אך כמובן העונה המומלצת להגעה היא עונת הקיץ שבה המים הקרים מכפרים על החום ששורר ברמה.